Dapatkan sekeping simkad WOW Tone Excel daripada saya. Sila hubungi saya 013-7689973.
Pengaktifan kad hanya melalui SMS seperti di bawah:
Anda hanya perlu tunggu sehingga maksimum 2 jam. Jika tiada apa-apa respon sila hantar semula sms pengaktifan.
SMS boleh dihantar dari mana-mana telefon. Tetapi adalah lebih baik ia dilakukan sendiri oleh pengguna itu sendiri sebagai langkah pendedahan dan faham bahawa bisness adalah sangat mudah dan simple.
Setelah SMS anda dijawab oleh HQ, anda masukkan simkad ke dalam telefon anda dan buat 1 sms ke mana-mana rakan anda untuk pengaktifan simkad. Selesailah tugas pengaktifan anda....
CARA MENULIS SMS:
Jika anda hendak MENGEKALKAN NO TEL LAMA sila taip SMS seperti di bawah:
cth : maxis, celcom, digi, umobile dan sebagainya)
Proses untuk port in bagi mengekalkan no tel lama mengambil masa maksimum 48 jam. Syarikat telco akan memberitahu jawapan jika terdapat sebarang masalah.
FAKTOR KEGAGALAN PORT-IN (MENGEKALKAN NOMBOR LAMA).
PORT-IN adalah proses pengekalan nombor lama yang melibatkan dua pihak iaitu pihak pertama (pihak asal telco) dan pihak kedua (pihak telco baru). Jika dalam TuneTalk-ToneExcel, pihak asal telco adalah Maxis, Celcom, Digi, uMobile, Tune Talk biasa dan lain-lain. Pihak kedua pula adalah Tune Talk (yang dibawakan oleh Tone Excel).
Dalam proses port-in, pihak kedua hanya boleh MENERIMA dan meluluskan permintaan pengekalan nombor lama kedalam simkad TuneTalk-ToneExcel hanya setelah pihak pertama MELEPASKAN anda dari talian mereka. Dalam situasi ini, ada kemungkinan akan berlaku permohonan kekalkan nombor lama ditolak oleh pihak pertama atas beberapa faktor.
Antara faktor-faktor tersebut ialah:-
1. Nombor kad pengenalan yang didaftarkan di nombor lama tersebut tidak sama dengan nombor kad pengenalan yang anda daftarkan semasa mengaktifkan simkad Tune Talk (TuneTalk-TE). Jika anda hadapi masalah ni, tukar kad pengenalan di telco lama supaya sama dengan nombor kad pengenalan yang didaftarkan di TuneTalk-TE.
2. Nama yang didaftarkan di Maxis/Celcom/Digi/uMobile atau lain-lain tidak sama dengan nama yang didaftarkan di Tune Talk (TuneTalk-TE). Ini juga menyebabkan permohonan port-in ditolak. Jika anda menghadapi masalah ni, tukar nama yang didaftarkan di telco lama supaya sama dengan nama yang didaftarkan di TuneTalk-TE.
3. Anda pengguna postpaid namun mempunyai bil tertunggak. Ini memang telco lama tidak akan lepaskan. Untuk situasi ini, anda perlu menjelaskan bil tertunggak terlebih dahulu, kemudian convert dari postpaid ke prepaid. Apabila sudah berjaya convert ke prepaid, barulah buat port-in dan pasti permohonan akan diluluskan.
4. CELCOM postpaid boleh port-in terus tanpa perlu convert ke prepaid. Namun akan gagal jika anda masih ada akaun supplementary (akaun tambahan) dengan CELCOM. Jika ini berlaku, anda perlu jadikannya sebagai akaun utama dulu di CELCOM (pergi ke cawangan Celcom yang berhampiran), kemudian baru buat port-in.
5. Anda masih terikat dengan kontrak telco yang sedang digunakan. Penyelesaian untuk situasi ini ada dua pilihan iaitu, pertama tunggu kontrak tersebut habis dan yang kedua perlu tamatkan (tebus) kontrak tersebut tapi sudah tentu anda perlu membayar penalti kepada syarikat telco tersebut. Kalau sanggup bayar, tamatkan saja kontrak.
NOMBOR UNTUK DIHUBUNGI.
Untuk masalah : Berkaitan bonus,Simkad tidak boleh digunakan,Status Keahlian,Gagal Port In,Berkaitan Website toneexcel.com,Upgrade Menjadi Junior Centre,Service Centre & Branch serta Penerangan Mengenai Program Ini.
2. Tune Talk Customer Care (www.tunetalk.com)No. Tel: 0105000 1333 / 13100 /03-7949 0000.
2. Tune Talk Customer Care (www.tunetalk.com)No. Tel: 0105000 1333 / 13100 /03-7949 0000.
Untuk masalah: Berkaitan Talian Tune Talk,Redeem Point & Point Tidak Update.
3. Data Entry Centre (www.toneexcel.com)No. Tel: 03-7770 9183/ 0111-508 1515/ 0111-509 1515/ 0111-512 1515/ 0111-513 1515/ 0111-514 1515.
3. Data Entry Centre (www.toneexcel.com)No. Tel: 03-7770 9183/ 0111-508 1515/ 0111-509 1515/ 0111-512 1515/ 0111-513 1515/ 0111-514 1515.
Untuk masalah: Berkaitan Pendaftaran melalui SMS, tersalah IDP atau No. MyKad (jika masih belum key-in) & Untuk Semak Status Kekalkan Nombor Lama.
10 PESANAN UNTUK AHLI-AHLI BARU.
KEMASKINI TERBARU OKTOBER 2014
10 PESANAN UNTUK AHLI-AHLI BARU.
- Simpan Simkad yang telah digunakan kerana simkad tersebut adalah POLISI INSURANS ANDA.
- Buka web www.toneexcel.com. Anda login.Username:Masukkan No MyKad Anda dan Password:1234.
- Sila kemaskini maklumat peribadi anda.
- Web ini untuk semak atatement setiap bulan dan rangkaian anda.
- Dapatkan maklumat penuh tentang perniagaan ini di laman web berikut: - www.toneexcel.biz (Sifu Maslan) -www.toneexcel2u.my (Daftar link percuma beserta username anda untuk tujuan promosi)
- Sediakan "Set Toolkit" yang lengkap untuk memulakan perniagaan Tone Excel dan untuk memudahkan proses duplikasi dilakukan:
- Buku Panduan "Buat $$$ Dengan Handphone
- Buku Handbook.
- Sediakan Flyer yang mencukup.
- Pastikan ada stok Simkad sekurang-kurangnya 1 dalam simpanan.
LOKASI TOPUP
Sebagai ahli Tone Excel, anda boleh membeli topup (Tune Talk) di mana-mana sahaja lokasi atau rangkaian kedai menjual prepaid dengan jumlah yang anda inginkan. Topup Tune Talk juga boleh dibeli di mana-mana sahaja rangkaian Mesin ATM dan E-Banking di seluruh Malaysia atau melalui web www.TuneTalk.com
ANDA BOLEH BELI TOP UP DI SINI
ANDA BOLEH BELI TOP UP DI SINI
KOD MENU TUNETALK
- Untuk topup: *122*<16 digit pin ># dan call
- Untuk semak baki kredit dan jumlah point terkumpul: *133# dan call
- Untuk baki data: *134# dan call
- Untuk berkongsi kredit: *111# dan call (Pilih No 3-kredit)
- Tune Talk Menu: *888# dan call
TEMPOH SAH
- RM5.00 : 5 hari
- RM10.00 : 11 hari
- RM30.00 : 50 hari
- RM50.00 : 75 hari
1.Syarikat akan beroperasi di bangunan baru 3 tingkat lengkap dengan kafe di Endah Parade pada suku ke 2, 2015.
2.Bermula dari Oktober 2014, setiap pengguna Kad TE akan menikmati layanan Pelanggan Utama apabila menggunakan penerbangan AirAsia yg mana harga ditawarkan kepada pengguna TE adalah termasuk :
A.HotSeat (tempat duduk depan)
B.Percuma Makanan di dalam penerbangan
C. Kaunter khas sewaktu check-in
D.Tiada caj tambahan jika membuat pertukaran jadual penerbangan tidak kurang dari 2 jam sebelum berlepas
3.ToneGroup akan bekerjasama dengan tune money yg mana setiap pengguna akan mendapat kad debit VISA/Master
4.Bermula 16/09/2014, kepada yg menaja 11 orang setiap bulan layak menyertai cabutan bertuah yg memberikan hadiah wang tunai seperti berikut :
A.Tempat pertama RM 5000
A.Tempat pertama RM 5000
B.Tempat kedua RM 3000
C.Tempat ketiga RM 2000
Peraduan akan berakhir pada September 2015
5.Grand Prize bagi penajaan terbanyak membolehkan anda memenangi hadiah tunai berupa
A.Tempat Pertama RM 120,000
A.Tempat Pertama RM 120,000
B.Tempat Kedua RM 50,000
C.Tempat Ketiga RM 30,000
6.Insetif pelancongan tahun 2015 ialah ke Filipina dan Beijing
7.Syarikat akan melebarkan sayap ke Filipina melalui kerjasama dengan GlobeTelecom kini anda boleh membuat penajaan dan membina rangkaian disana bermula 2015 (akan diberitahu kelak)
8.Pembelian tiket AirAsia kini boleh dilakukan di semua Branch TE bermula Oktober 2014.
No comments:
Post a Comment